Beczki do gnojowicy Fliegl. Opis technologii
Firma Fliegl to znana i ceniona marka w całej Europie. Ten niemiecki producent specjalizuje się w branży związanej z mechanizacją rolnictwa. Dzięki `innowacyjności i dbaniu o najwyższą jakość firma stała się liderem wśród europejskich rozwiązań transportowych dla rolnictwa.
Flagowymi produktami marki Fliegl są przyczepy przechylne, zgarniające, maszyny stosowane podczas zbiorów czy związane z techniką nawożenia gnojowicą. To właśnie na tym ostatnim zagadnieniu skupimy się w naszym artykule. Przyjrzymy się beczkom do gnojowicy marki Fliegl oraz przeanalizujemy technologię nawożenia za pomocą tych nowoczesnych urządzeń.
Próżniowe wozy asenizacyjne - jak to działa?
Jednym z produktów marki Fliegl jest próżniowy wóz asenizacyjny VFW o pojemnościach od 3000 do 300000 litrów. Wyposażone są one w solidne i trwałe sprężarki, które zapewniają odpowiednie podciśnienie lub nadciśnienie w zbiorniku. Zbiorniki do wozów asenizacyjnych są wykonywane w zgodzie z najwyższymi standardami. Po spawaniu zbiorniki poddawane są ocynkowaniu wewnątrz i na zewnątrz. Proces ten pozwala na ochronę antykorozyjną. Wyposażone są także w nowoczesne mechanizmy bezpieczeństwa, takie jak uszczelniony zawór nadciśnieniowy.
Sama technologia zastosowana w próżniowych wozach asenizacyjnych pozwala na optymalizację prac związanych z nawożeniem gnojowicą. Gdy sprężarka znajduje się w pozycji ssącej tworzy w zbiorniku podciśnienie. Poprzez wytworzoną próżnię substrat jest zasysany do zbiornika, który wyposażony jest w syfon z separatorem piany. Mechanizm ten zapobiega nadmiernemu zasysaniu gnojowicy do sprężarki. Gdy sprężarka znajduje się w pozycji ciśnieniowej powietrze zostaje wprowadzone do zbiornika. W tej sposób tworzy się nadciśnienie tłoczące substrat do rozlewacza.
Wozy asenizacyjne z pompą - technologia działania
Marka Fliegl w swojej ofercie posiada także asenizacyjne wozy z pompą o pojemnościach od 6200 do 27500 litrów. Wozy te są wyposażone w zbiorniki stalowe lub z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Producent zapewnia także wybór między pompą śrubową jednowirnikową a pompą z tłokiem obrotowym. Podczas procesu zasysania w wozie asenizacyjnym zawór pompy musi być zamknięty, zawór ssący natomiast otwarty. Dzięki podciśnieniu wytwarzanemu przez jednowirnikową pompę śrubową gnojowica jest zasysana z magazynu i tłoczona do tyłu przewodem ciśnieniowym. Prawidłowe ustawienie zaworu trójdrogowego zasuwowego na końcu wozu pozwala na napełnienie zbiornika od tyłu. Zbiornik wyposażony jest w funkcję mieszania.