adressul. Jana Pawła II 31, 64-932 Stara Łubianka   ikona telefonu +48 67 216 03 18  ikona maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dealer maszyn rolniczych. Jaki powinien być?

Dobry dealer maszyn rolniczych powinien przede wszystkim stawiać klienta na pierwszym miejscu. Nie chodzi tu jednak o to, by być jedynie sprawnym marketingowo. Dealer ma stanowić wsparcie przede wszystkim ze względu na swoje kompetencje, na których będzie można polegać i co do których trudno będzie się rozczarować.

W tym celu dobry dealer musi posiadać doświadczenie wykute w toku wieloletniej pracy oraz ‒ co jest oczywiście komplementarnym warunkiem ‒ zapewniać możliwość rozwoju młodszej części swojej kadry. Umożliwi to podtrzymanie ciągłości fachowej wiedzy. Tak więc zgrany zespół, w którym energia młodości łączy się z autorytetem doświadczonych osób, to kolejny wyróżnik dobrego dealera. Aby dealer był jak najlepszy, musi także posiadać najnowsze informacje o aktualnym rynku maszyn rolniczych. W tym celu ważne jest, by nie poprzestawał na raz uzyskanej wiedzy, tylko, zgodnie z maksymą, wedle której człowiek uczy się całe życie, stale uzupełniał swoje kompetencje. Powinien pogłębiać znajomość nowinek technicznych i brać udział w najważniejszych wydarzeniach branżowych oraz w fachowych szkoleniach, na których możliwe jest uzyskanie wiedzy niedostępnej nigdzie indziej.

Jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Ponieważ branża maszyn rolniczych jest częścią gospodarki rynkowej, podlega prawom konkurencji. Mają one na celu przede wszystkim podnieść jakość wykonywanych usług i sprzedawanych towarów oraz stworzyć dla potencjalnych klientów ofertę, która będzie umożliwiała wybór produktu o najodpowiedniejszym dla danego kupującego stosunku jakości do ceny. Aby wyróżnić się na rynku, dobry dealer maszyn rolniczych powinien mieć przede wszystkim świetne zaplecze techniczne. Jest ono istotne zarówno przed sprzedażą (przygotuje towar do wydania), jak i po sprzedaży (pomaga klientowi wdrożyć maszynę do pracy w jego gospodarstwie rolnym). Tak więc kluczowa w zwiększeniu atrakcyjności oferty dealera maszyn rolniczych okazuje się po prostu dostępność dla klienta. W dobie zmian klimatycznych i zwiększania się świadomości zagrożeń ekologicznych szczególnym atutem dealera maszyn rolniczych może stać się także bycie na bieżąco z wytycznymi dotyczącymi ochrony środowiska i odpowiadającymi im rozwiązaniami technologicznymi.