adressul. Jana Pawła II 31, 64-932 Stara Łubianka   ikona telefonu +48 67 216 03 18  ikona maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jak ewoluowały ciągniki rolnicze na przestrzeni lat?

Potrzeba jest matką wynalazku. Potrzebą, którą dzisiaj omówimy było rozwijające się rolnictwo, konieczność produkcji coraz większej ilości pożywienia oraz dążenie do optymalizacji i efektywności. Wynalazkiem, który stworzono stał się więc ciągnik rolniczy, który ewoluował na przełomie lat. Jakie zmiany zaszły w jego budowie i funkcjonowaniu?

Jak działały pierwsze ciągniki rolnicze?

Era ciągników rolniczych rozpoczęła się w XIX wieku. W 1892 roku John Froehlich zaprojektował pierwszy ciągnik zasilany silnikiem spalinowym. Jeśli chodzi o polską historię, to pierwszy polski ciągnik wyjechał z fabryki w 1922 roku – był to popularny Ursus.

Czym charakteryzowały się pierwsze maszyny tego typu? Przede wszystkim dużą masą, małą zwrotnością, dużym zużyciem paliwa i niskim bezpieczeństwem. Ogromną wadą była także ich wysoka cena, która sprawiała, że nowoczesne rozwiązanie nie było dostępne dla większej grupy rolników. Wynalazek ten miał jednak duży potencjał i w ciągu następnych wieków był ciągle rozwijany.

Najważniejsze zmiany w tworzeniu ciągników rolniczych

Człowiekiem, który zmienił proces tworzenia ciągników, był Henry Ford. Miał on dwa główne cele: tworzenie ciągników, które są wygodne w użytkowaniu i takich, które są przystępne cenowo. Co ciekawe, dzięki staraniom osiągnął on swój cel. Każdy kolejny model ciągnika stawał się coraz lepszym narzędziem pracy.

Obecnie ciągniki rolnicze np. ciągniki Versatile to zaawansowane technologicznie maszyny, które stanowią podstawę wszelkich prac polowych. Ich sercem jest nowoczesny silnik, który gwarantuje dużą moc i solidna konstrukcja, która znosi nawet silne uszkodzenia. Modele dostępne w naszej ofercie posiadają także szereg opcji dodatkowych, w tym układy elektroniczne, które wspomagają prowadzenie pojazdu.