Modele 265, 295, 315, 335 oraz 365 ciągników Versatile MFWD są zasilane przez silnik Cummins QSL9, który zapewnia połączenie mocy, ceny oraz wydajności.
Silnik Cummins QSL połączony jest z doskonałą przekładnia biegów, która posiada 16 biegów jazdy do przodu oraz 9 biegów wstecznych wraz z funkcjami, które mogą być zaprogramowane przez kierowcę w celu spełnienia twoich wymagań podczas pracy. Elektro-hydraulika kontrolowana sterowaniem dotykowym wraz z opcjonalnym zestawem hydrauliki typu Hi-flow (o dużym przepływie) zapewnia 75 GPM (273 L/min) w celu spełnienia wymagań dotyczących współczesnych maszyn rolniczych.
Silnik
Ciągniki Versatile MFWD zasilane są silnikiem typu Cummins QSL9, który został stworzony za pomocą najnowszych technologii z zakresu silników diesela.
Cummins jest wyłącznym dostawca silników wykorzystywanych w całej gamie ciągników Versatile. Inżynierowie z obu Firm współpracowali, aby zapewnić bezproblemowa integracje silnika z przekładnia i częściami elektronicznymi.
Silnik QSL9
Moc i moment obrotowy silnika Cummins QSL9 są najlepsze na rynku. Ten turbodoładowany silnik, posiadający wysokociśnieniowy mechanizm wtrysku typu "common-rail" (wspólna szyna) kontrolowany elektronicznie, zapewnia bezproblemowa dostawę energii i szybka reakcje silnika w mniejsza ilością wibracji. Dodatkowo ten model jest doskonały do rozruchu na zimno dzięki zintegrowanej nagrzewnicy wpustowej.
Silnik VTG
Wielokrotne wtryski paliwa o wysokim ciśnieniu
Silnik QSL9 łączy wydajność i moc z oszczędnością paliwa. QSL9 utrzymuje wydajność, niezawodność oraz wytrzymałość wraz z czystością i sprawnością przy pracy dzięki zaawansowanej technologii "in-cylinder" (wnętrza cylindrów). Zaawansowana elektronika polepsza wydajność silnika, usprawnia moment i przyspiesza reakcje przepustnicy. Cummins QSL9 znany jest z swojej możliwości rozruchu na zimno i bezproblemowa prace, jak i również zmniejszone hałas i wibracje wytwarzane przez silnik, co zapewnia zmniejszone zmęczenie kierowcy.
Przekładnia
Zmiana biegów jest uproszczona - wystarczy wcisnąć przycisk. Modele wyposażone są w pełną przekładnię typu poweshift 16 x 9, którą usprawniono w celu zapewnienia bezproblemowej zmiany biegów nawet podczas przewożenia ciężkich ładunków. Nowatorski projekt zawierający utwardzane przekładnie o skośnych zębach na łożyskach tocznych zapewnia solidną, bezproblemowaąi cichą pracę.
Hydraulika
Współczesne maszyny rolnicze wymagają większego przepływu od systemu hydraulicznego, stała prędkość od wału odbioru mocy oraz zdolność przewożenia ciężkich ładunków od dyszla. Versatile MFWD zostały zaprojektowane tak, by sprostać tym rygorystycznym wymaganiom.
Elektro-hydraulika
Zamknięty system hydrauliczny reagujący na obciążenie pojazdu (load-sensing) zapewnia dużą pojemność dla osprzętu wymagającego wysokich przepływów hydraulicznych zapewniając ciśnienie i przepływy wg zapotrzebowania. Kiedy siła hydrauliczna nie jest potrzebna, system przechodzi w niskociśnieniowy tryb czuwania (stand-by) w celu oszczędzenia energii. Elektro-hydraulika, dostępna we wszystkich modelach, została zaprojektowana w sposób ergonomiczny dla zarówno wygody jak i poręczności. Sterowanie dotykowe kontroluje funkcje hydrauliczne, a przepływ zwiększa i zmniejsza się za pomocą monitora EHR.
Ciągnik rolniczy (MFWD) |
265 |
295 |
315 |
335 |
365 |
Silnik |
|
|
|
|
|
---|---|---|---|---|---|
Model silnika |
Cummins QSL9 iT4
|
Cummins QSL9 iT4
|
Cummins QSL9 iT4
|
Cummins QSL9 T4F
|
Cummins QSL9 T4F
|
Pojemność skokowa |
8,9 |
8,9 |
8,9 |
9,0 |
9,0 |
Moc nominalna (KM / kW) |
260 / 194 |
290 / 216 |
310 / 231 |
335 / 250 |
360 / 268 |
Moc maksymalna (KM / kW) |
296 / 221 |
326 / 243 |
340 / 254 |
370 / 276 |
400 / 298 |
Przyrost momentu obrotowego |
45 % przy 1500 RPM |
36 % przy 1500 RPM |
29 % przy 1500 RPM |
10 % przy 1900 RPM |
11 % przy 1900 RPM |
Maksymalny moment obrotowy |
14 % przy 1800 RPM |
12 % przy 1900 RPM |
10 % przy 1900 RPM |
35 % przy 1500 RPM |
33 % przy 1500 RPM |
Układ paliwowy |
|
|
|
|
|
Pojemność zbiornika paliwowego (l) |
644 |
644 |
644 |
625 |
625 |
Filtr paliwa |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Napęd |
|
|
|
|
|
Model skrzyni |
Powershift |
Powershift |
Powershift |
Powershift |
Powershift |
Biegi |
16 / 9 |
16 / 9 |
16 / 9 |
16 / 9 |
16 / 9 |
Hydraulika |
|
|
|
|
|
Typ |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Przepływ standardowy (l/min) |
208 |
208 |
208 |
208 |
208 |
System hydrauliczny „Hi-Flow” (l/min) |
273 |
273 |
273 |
273 |
273 |
Maksymalne ciśnienie robocze (bar) |
197 |
197 |
197 |
197 |
197 |
Kabina kierowcy |
|
|
|
|
|
Kubatura (m3) |
4,22 |
4,22 |
4,22 |
4,22 |
4,22 |
Powierzchnia szyb (m2) |
6,83 |
6,83 |
6,83 |
6,88 |
6,88 |
Ciężar |
|
|
|
|
|
Podstawowy Ciężar ciągnika (bez paliwa) (kg) |
10861 |
10861 |
10861 |
10861 |
10861 |
Maksymalny ciężar ciągnika (kg) |
12478 |
13918 |
14878 |
16057 |
16057 |